Rolul acizilor grasi si a mineralelor in organism

0

Vitaminele, mineralele si chiar si acizii grasi au un rol esential petru buna functionare a organismului. Acestea se afla la baza unor serii de functii si procese de baza care coreleaza astfel incat corpul sa fie in permanenta sanatos si plin de vitalitate.

Lipsa acestora, ca si concentratiile mult prea crescute, pot afecta organismul prin schimbari bruste la nivelul intregului organism. In foarte putine cazuri exista sanse ca anumite astfel de substante sa existe in corp in exces, acest lucru intamplandu-se in special atunci cand luam o serie de complexuri vitaminoase dupa ureche. Insa majoritatea persoanelor au un deficit, resimtit de altfel atat la copii, cat si la adulti.

O parte din acesti compusi esentiali pot fi luati din alimentatie insa, din pacate, deseori corpul nu reuseste sa preia cantitatile necesare sau le consuma mult prea repede in functiile metabolice. De aceea, aportul esential de vitamine, minerale si agizi grasi bogati un uleiuri nutritive si continut de Omega, pot fi luati dintr-o serie de complexuri vitaminoase prezente in comert sau din suplimente alimentare sub diferite forme.

  • Rolul mineralelor in organism

Mineralele sunt esentiale pentru a mentine vitalitatea si energia in organism, cat si pentru stimularea circulatiei, pentru o buna activitate la nivelul stimelului neuronal, cat si pentru o activitate normala a organismului si adaptarea la diferite situatii stresante. Totodata in prezenta unor alte minerale si vitamine sau acizi grazi, unele pot fi absorbite mai usor in organism, astfel incat corpul sa beneficieze de si mai multa sanatate si vitalitate.

Iar unul dintre principalele minerale importante este magneziul.

Magneziul este un mineral ce se absoarbe la nivel celular si care are rolul de a sprijini metabilismul, sistemul neuronal si cel muscular. Totodata, acesta ajuta si la combaterea si/sau reducerea stresului. De asemenea el participa activ la o serie de procese de baza, cum ar fi sinteza proteinelor si neutralizarea radicalilor liber ce pot duce la formarea cancerului. Astfel, in cazul unei perioade de stres accentuat recomandam consumul de suplimente alimentare pe baza de magneziu, despre care puteti afla o serie vasta de informatii prin intermediul acestui material https://www.secom.ro/articles/magneziul-si-rolul-lui-in-managementul-stresului-acut-si-cronic .

  • Rolul acizilor grasi

Un rol la fel de esential il pot avea si acizii grasi, cei mai cunoscuti fiind acizi grasi omega 3, 6 si 9.

Acizii grasi ajuta la cresterea imunitatii si totodata favorizeaza absorbia unor vitamine si minerale in organism, transformandu-se intr-un complex multivitaminos si sanatos pentru dezvoltarea corespunzatoare.

Acizii grasi se regasesc in uleiul de peste, in uleiul de cocos sau chiar contribuie activ in prezenta unor suplimente alimentare naturale ce au capacitatea de a reduce colesterolul din sange.

Consumul adecvat de Omega ajuta la restabilirea productiei de colagen, la sinteza proteinelor, lipidelor si a glucidelor. De asemenea, printre efectele benefice pe care acizii grasi le au asupra corpului se afla si cresterea sau stimularea capacitatii neuronale de perceptie, transmitere si prelucrare a informatiilor, cat si contributia ridicata la mentinerea si dobandirea unui sistem osos puternic si sanatos.

Efecte benefice se vor resimti si la nivelul exterior, la sanatatea parului, a unghiilor etc.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.