Importanta colagenului pentru o stare de sanatate optima

0

Mentinerea unei stari de sanatate buna este unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie sa avem grija. Pentru a putea avea o stare de sanatate cat mai buna este necesar printre altele sa fim atenti la stilul alimentar pe care il avem dar si la gradul de miscare pe care il facem. Sedentarismul este fara nici o urma de indoiala unul dintre motivele pentru care starea de sanatate se deterioreaza motiv pentru care trebuie sa avem mare grija la acest detaliu. Colagenul este un alt element care ajuta la mentinerea unei stari de sanatate cat mai buna motiv pentru care trebuie sa acordam o atentie din ce in ce mai mari si acestui aspect.

Ce este colagenul?

Cred ca multi dintre noi au auzit cel putin o data cuvantul „colagen”, insa sunt putine persoanele care stiu ce inseamna acesta si care sunt beneficiile oferite de catre colgane. Acest cuvant defineste o proteina produsa in mod normal de catre organism, aceasta gasindu-se in oase, muschi, piele, sange, cartilaje, tendoane, etc. Colagenul ofera printre altele elasticitate si forta.

Beneficiile oferite de catre colagen

Colagenul ofera multe beneficii organismului, cateva dintre cele mai importante beneficii fiind:

  • Imbunatateste elasticitatea pielii.
  • Reduce celulita si vergeturile.
  • Reduce inflamatiile.
  • Ajuta la obtinerea unui somn odihnitor.
  • Reduce durerea articulara.
  • Ajuta la dezvoltarea sistemului muscular.
  • Imbunatateste sanatatea sistemul gastrointestinal.
  • Are efect antiaging.

Modalitati prin care colagenul poate fi produs

In cazul in care nivelul colagenului din organism este la un nivel mai mic decat nivelul minim necesar unei bune functionari a organismului este necesara incercarea de a produce aceasta proteina. Cum ? Cea mai recomandata modalitate este consumarea alimentelor care contribuie la producerea de colagen. Aceste ingrediente sunt:

  • Carnea, indiferent de tipul acesteia.
  • Fructe si legume rosii.
  • Fructe cu un continut mare de vitamina C.
  • Brocoli, varza, conopida.
  • Alimente care au un continut ridicat de sulf.
  • Ceaiul verde.
  • Nucile, migdalele, semintele de in.
  • Aloe vera.

In cazul in care consumarea acestor alimente nu stimuleaza productia de colagen atunci poti apela la medicamente si terapii medicinale care au drept scop fortarea organismului sa produca cantitatea de colagen necesara pentru ca organismul sa functioneze in parametri optimi.

Consecintele unui nivel scazut de colagen

Scaderea nivelului de colagen din organism face ca organismul sa nu mai functioneze corect si sa apara probleme din ce in ce mai mari. Principalele probleme cauzate de un nivel scazut de colagen sunt urmatoarele:

  • Dureri articulare.
  • Dureri musculare.
  • Probleme dentare.
  • Aparitia celulitei.
  • Degradarea parului.

In momentul in care te confrunti cu una dintre aceste probleme trebuie sa mergi la un medic pentru a afla daca organismul tau mai produce cantitatea de colagen necesara unei bune functionari a organismului. In cazul in care acest nivel nu este la parametri optimi atunci trebuie luate masuri pentru a stimula productia de colagen. Colagenul  este foarte important pentru buna functionare a organsimului, aceasta proteina contribuind printre altele la diminuarea efectelor produse de acneea care in unele situatii poate fi extrem de enervanta. De asemenea, aceasta proteina contribuie la mentinerea unui grad ridicat de imunitate motivpentru care trebuie luate toate masurile necesare pentru ca nivelul de colagen din organism sa fie la parametri optimi.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.