Maurice Munteanu: Cât ne mai îmbrăcăm și cât ne mai dezbrăcăm pe Instagram?
Termenul de influencer a devenit un cuvânt oficial al dicționarului limbii engleze. Mulți spun că era și timpul, având în vedere că primul influencer din istorie a trăit pe la 1760 – un olar, Wedgwood, a creat un set personalizat de ceai pentru regina Angliei. Ideea lui avangardistă, de a-și prezenta produsul ca fiind recunoscut de Casa Regală, l-a făcut celebru. De aici și până la Chiara Ferragni, Leandra Medine sau Alexa Chung n-a fost chiar un pas, dar acum lucrurile s-au amestecat destul de tare, inclusiv în mintea consumatorilor care au început să se întrebe cine (mai) e sincer și cine nu – cu alte cuvinte, noi, consumatorii, chiar mai trebuie să cumpărăm așa, haotic, un hanorac doar pentru că îl poartă surorile Hadid?
Țin minte previziunile lui Suzy Menkes de acum câțiva ani, vreo 12, când la show-uri începuseră să apară nume ca Bryanboy ori Susie Lau. Menkes spunea atunci, după o prezentare Louis Vuitton, că treaba asta cu bloggerii nu o să dureze, că e superficială și că ușor-ușor se va stinge. Adevărat, azi nu prea mai citește nimeni blog-uri de modă, lumea devorează Instagram-ul, dar acum și Instagram-ul începe să piardă teren.
Poate vă întrebați de ce s-a întâmplat asta. S-a întâmplat pentru că numele pe care inițial le creditam au început să promoveze aproape în exclusivitate produse în care nu cred neapărat, ci tocmai acele produse pentru care sunt plătite să le promoveze.
Să luăm un exemplu – o urmăream la începuturi pe Leandra Medine, pentru că avea umor, scria bine, îmi aducea cumva aminte de Philip Roth și de tipul acela de scenariu newyorkez în care sunt posibile multe lucruri. Mai mult, pozele ei mă trimiteau chiar și la…
Citeste continuarea AICI