Ce joburi poți să ai într-un cazinou și ce abilități sunt necesare
Te-ai întrebat vreodată cum e să lucrezi într-un cazinou? Poate îți place chiar ție să joci la cazinou sau ești atras de atmosfera energică și de emoțiile de acolo. Beneficiile pot fi multiple, dar și munca presupune anumite sarcini de care să te ocupi. Crezi că ai abilitățile necesare? Află care sunt cele mai populare joburi din domeniu și dacă ți se potrivesc. Iată câte oferte te așteaptă în cazinouri din toată țara sau online.
Dealer cazinou sau cazinou online
Dealerul este găsit în cazinourile online şi sub denumirea de crupier. Scopul său este de a asista jocul altor utilizatori, mai ales atunci când vine vorba de plasarea mizelor şi anunţarea câştigătorilor. Aceştia sunt angajaţi atât de agenţiile de pariuri, cât şi de platformele online.
Dealerul va interacţiona pe tot parcursul lor cu toţi utilizatorii. Fie că este vorba de ruletă, blackjack, baccarat sau poker, crupierii trebuie să cunoască regulile jocurilor pentru a putea conduce jocul sau pentru a răspunde întrebărilor puse de utilizatorii online. Pe lângă asta, un dealer are nevoie să ştie şi care sunt mizele minime şi maxime admise pentru un joc.
Printre abilitățile căutate, pe lângă cunoașterea regulilor jocurilor de noroc, este nevoie de bună comunicare, cunoașterea platformelor online și bune competențe de lucru pe calculator, atitudine energică și cunoașterea limbii engleze. Alte limbi străine reprezintă un plus pentru anumite poziții.
Supraveghetor de sală
Un supraveghetor de sală are, în general, privirea de ansamblu asupra desfășurării activităților dintr-un cazinou. Răspunde cererilor care vin de la jucători sau de la ceilalți angajați, de la departamentul tehnic și de la dealeri, când este nevoie. Scrie rapoarte zilnice de logare și de utilizare a cazinoului, operează televiziunile cu circuit închis și tehnologiile pentru a monitoriza și revizui activitatea studioului, arhivele audio și video și monitorizează sistemul pentru disfuncții.
Unul dintre rolurile-cheie este monitorizarea angajaților, dar și realizarea de rapoarte de monitorizare, mai ales când apar disfuncționalități. Supraveghetorul sălii, de asemenea, menține și îmbunătățește regulile jocurilor, politicile companiei, procedurile și amenințările în toate ariile în care supravegherea este responsabilă pentru monitorizare prin training și dezvoltare profesională.
Printre competențele și abilitățile de care ai nevoie se numără: cunoștințe solide despre jocurile de noroc (reguli, dinamica jocurilor, calcule matematice, limite), bune abilități de lucru pe calculator, comunicare, organizare, flexibilitate, lucru în echipă, etică, corectitudine, iar experiența în supraveghere este un plus.
Casier cazinou
Casierii sunt esențiali pentru fiecare cazinou. Similar cu casierii de la o bancă, acești membri ai echipei administrează banii în cazinou. Aceștia ajută oaspeții să se ocupe de cecuri, probleme cu cardul de credit, transferuri bancare și alte probleme de bani. Casierii mai lucrează cu oaspeții care sunt gata să-și încaseze jetoanele pentru bani și invers.
Abilitățile necesare unui casier sunt atenția la detalii, comunicarea și o atitudine pozitivă, gestionarea banilor, corectitudinea.
Suport tehnic
Specialiștii în suport tehnic dintr-un cazinou se ocupă cu gestionarea apelurilor, a e-mailurilor și a mesajelor de chat interne. Oferă primul nivel de suport în operațiunile zilnice, atât pentru producție, cât și pentru operațiuni. Aceștia gestionează și rezolvă provocările care apar, pe baza SLA (Service Level Agreement), dar și răspund și efectuează analizele tehnice și de reparații pentru toate operațiunile și provocările ce țin de producție.
Printre competențele și abilitățile necesare, se cere absolvirea studiilor medii sau superioare în IT sau ceva conex, experiență de minimum un an în suport tehnic, cunoștințe puternice în setarea video și audio și instalarea lor prin diferite tipuri de surse și distribuție. Alte cerințe ar fi cunoștințe de bază HTML și baze de date, dar și abilitatea de a înțelege instrumentele de monitorizare și diagramele electronice. Se cer și limba engleză la nivel avansat, scris și vorbit, dar și cunoștințe de utilizare a pachetului MS Office și a programelor de desktop support.
Specialist control calitate
Un job poate mai rar întâlnit în cazinouri este cel de specialist în controlul calității. Acesta cunoaște în detaliu regulile jocurilor și neregulile care pot apărea, este abil în a ține prezentări video despre toate jocurile, creează un plan de training pentru noile studiouri și jocurile noi, dar și realizează taskuri administrative cu acuratețe (monitorizare echipamente, fișiere dealeri, managementul uniformelor etc.). De asemenea, se ocupă cu managementul performanței dealerilor (audit, evaluare, folosind informațiile disponibile).
Printre abilitățile necesare, se numără: experiență anterioară în procese de asigurare a calității, experiență de trainer sau de a ține prezentări, fluență în limba engleză, experiență de lucru într-un cazinou (ca dealer, de exemplu), gândire logică avansată, eficiență în utilizarea Google Sheets și Excel, bune abilități de lucru pe calculator, abilități de organizare și managementul timpului. De asemenea, se cer abilități excelente de comunicare interpersonală, verbală și scrisă, precum și o puternică abilitate de a corecta erorile și de a înțelege esența evenimentelor.