Soprana Lise Davidsen – Norvegianca „vinovată” de încălzirea globală a lumii operei

0

Născută într-o mică localitate din Norvegia, Stokke, într-o zonă cu care natura a foarte generoasă, Davidsen a atras interesul publicului și criticii de specialitate instantaneu, făcându-i pe cei de la The Telegraph să afirme că o asemenea voce e „una la un milion”. În 2015, câștigă trei concursuri de operă, între care și prestigiosul „Operalia” (fondat de Placido Domingo). Era doar o chestiune de zile ca aceasta să nu fie „atacată” de toate marile teatre de operă, cu atât mai mult cu cât era vorba de o o voce de soprană lirico-dramatică.

Amintirile sale din acel an sunt însă legate și de București. Pe scena Ateneului Român, sub bagheta dirijorului Christian Badea, Lise Davidsen a scris istorie cu interpretarea „Ultimelor patru cântece” de Richard Strauss, lucrare devenită marca sopranei și pentru că, declară ea „mi-a plăcut foarte mult, am studiat-o, de-asta se găsește și pe primul CD și cred că o voi cânta mult timp de-acum încolo”. „Eram foarte emoționată”, și-aduce aminte Lise, „mama și sora mea mă însoțiseră la București. Era unul din primele concerte internaționale și era foarte important pentru mine. Avusesem deja concert cu dumnealui la Academie (Academia Regală Daneză) și concentrată pe ce aveam eu de făcut, a fost de foarte mare ajutor să stabilească comunicarea perfectă cu orchestra.” Spre deosebire de venirea de acum, când repetițiile sunt mai mult laborioase și prin urmare timp liber mai puțin, fiind vorba de o operă întreagă, atunci, „am avut timp să văd puțin Centrul Vechi, Casa poporului și m-au uimit dimensiunile uriașe”.

Ne întoarcem puțin în timp, înainte de anul 2015, pentru că interesantă…

 

Citeste continuarea AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.