De ce e important sa-i lasi pe ceilalti pe un plan secund, iar tu sa investesti mai mult in tine

0

Distantarea sociala, izolarea la domiciliu impusa de pandemie, inlocuirea socializarii directe cu una mediata de device-uri electronice, telemunca, sedentarismul au reprezentat provocari atat pentru fizicul, cat si pentru psihicul nostru. Si cum cele doua sunt interconectate, iar fizicul somatizează tot ceea ce simtim, atunci sa nu te mire ca dupa aproape un an de stat in casa nu esti pozitiva, mereu cu zambetul pe buze si dornica sa faci cat mai multe lucruri.

Cel mai mare „inamic” intr-o perioada de izolare e singuratatea, iar expertii in domeniu vorbesc de o „epidemie de solitudine” globala, pe langa pandemia cauzata de noul coronavirus.

„A fi conectat din punct de vedere social cu alte persoane reprezinta o nevoie umana fundamentala — cruciala atat pentru bunastarea personala, cat si pentru supravietuire”,  este concluzia cercetatoarei Julianne Holt-Lunstad, profesoara de psihologie de la Brigham Young University (BYU), din Statele Unite ale Americii, prezentata in cadrul celei de-a 125-a conferințe anuale a Asociației Americane de Psihologie – „American Psychological Association”.

Aceasta afirmatie este reconfirmata si de catre cercetatorii stabiliti in Antarctica sau de cei care studiaza flora si fauna padurii amazoniene, care au recunoscut ca singuratatea s-a dovedit cea mai dificila componenta a muncii lor.

Asadar, daca pana acum erai ingrijorata ca ceea ce ti se intampla tie e nefiresc, poti sa te linistesti, deoarece foarte multe persoane experimenteaza ceea ce traiesti tu. Inainte de a te autodiagnostica, propune-ti sa devii o prioritate, sa ai mai multa grija de tine, chiar daca mereu te-ai preocupat de cei dragi. In acest articol, venim cu cateva recomandari:

Investigatii medicale

Daca nu prea ai energie in ultima perioada, esti efectiv fara vlaga, ai un somn fragmentat si mai tot timpul esti trista, poate fi o stare temporara generata de trecerea brusca de la un anotimp la altul, de diferentele mari de temperatura.

In acelasi timp, s-ar putea ca in organism sa ai multe carente de minerale si vitamine de care poti afla in urma unor analize de sange. De exemplu, daca efectiv cazi de oboseala cu laptopul deschis poate fi, pe de o parte, un simptom de depresie, dar si un semn ca rinichii tai nu functioneaza bine, ca retin reziduurile si ca nivelul de creatinina serica din organism este unul ridicat. Totodata, pentru o sanatate emotionala optima, poti sa apelezi la un psiholog, cu ajutorul caruia sa depasesti momentele dificile.

Pilates sau antrenamente usoare

Desi e sezon rece, iar alergatul e contraindicat iarna, mai ales daca temperaturile sunt scazute, iar aleile din parc pot fi acoperite de un strat de gheata, poti sa te mobilizezi si sa faci putina miscare acasa. 

Daca in trecut ai incercat sa te ghidezi dupa tutoriale online, iar entuziasmul nu te-a tinut prea mult, de data asta poti sa le propui prietenelor sa faceti miscare simultan, de exemplu, pilates, care presupune miscari usoare, insa extrem de eficiente in tonifierea integrala.

Indiferent ce alegi sa faci pentru tine, este esential sa ai initiativa si sa nu te complaci in starea ta actuala.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.