Cum îți poate afecta munca sănătatea

0

În secolul 21, cei mai mulți dintre noi lucrează în domenii dominate de tehnologie. Fie că este vorba de marketing, vânzări, relații cu clienții sau programare, stilul de viață sedentar reprezintă una dintre bolile acestei ere. Mai mult decât atât, chiar și în alte domenii, oamenii lucrează peste program și fac eforturi semnificative pentru a-și asigura traiul. Poate te-ai întrebat des care este felul în care îți afectează sănătatea stilul de muncă și de viață. Iată câteva aspecte de care este important să știi și să ții cont de acum încolo:

Expunerea îndelungată la monitoare

Dacă ai un job de la 9 la 17 care implică muncă de la birou, în fața computerului, cel mai probabil cunoști senzația de ochi obosiți, uscați și durerile de cap care pot apărea de la un punct. Chiar dacă pauzele mici și dese sunt recomandate tuturor celor care lucrează în aceste medii, cei mai mulți oameni uită să aplice această regulă. În timp, însă, problemele se pot intensifica. Este recomandat să îți faci o programare la oftalmolog când observi că simptomele nu trec sau se agravează. Printre acestea se mai numără:

  • vedere încețoșată;
  • ochi umezi;
  • vedere dublă;
  • ochi roșii;
  • dificultate de focalizare;
  • sensibilitate ridicată la lumină.

Medicul specialist poate determina dacă suferi de o afecțiune oculară precum miopie sau dacă ai nevoie doar de ochelari de protecție pentru lumina albastră a monitorului. Indiferent de răspuns, trebuie să îți faci un control de specialitate atunci când există semne care indică o problemă.

Postura incorectă sau efortul prea mare

Munca la birou vine la pachet și cu alte tipuri de probleme atunci când nu respecți regulile nescrise de sănătate. În special în această perioadă, dacă muncești de acasă, există mai multe șanse ca scaunul pe care îl ai în zona de birou să nu fie potrivit pentru tine, lucru care poate duce la probleme ale coloanei sau dureri musculare în zona gâtului și a umerilor. Este recomandat să faci pauze o dată la 30 de minute și să faci exerciții ușoare de stretching pentru spate și gât. De asemenea, monitorul computerului sau al laptopului trebuie poziționat astfel încât să ai privirea mereu înainte și capul drept. Discută cu angajatorul tău despre posibilitatea de a folosi scaunul de la birou, deoarece un scaun profesional îți permite să ai o postură a spatelui corectă.

 

Efortul prea mare depus de cei care lucrează multe ore în picioare sau cară adesea greutăți este o problemă la fel de mare. Într-un astfel de context te poți lovi de afecțiuni mai grave precum hernia de disc sau alte complicații. Discută cu medicul de familie și cere recomandări în funcție de starea ta de sănătate.

Stresul

Stresul este inamicul nevăzut al tinerilor și al bătrânilor deopotrivă. Stresul psihosocial este cel care își lasă cel mai mult amprenta la locul de muncă, prin cerințe solicitante de la angajator, bullying, relații problematice în colectiv etc. Studiile arată că stresul dobândit la job poate influența apariția afecțiunilor cardiovasculare, gastrointestinale și a obezității. Fii mereu atent la semnalele pe care ți le dă organismul când te expui unui mediu stresant sau când muncești adesea peste program. Oboseala acumulată este, de asemenea, periculoasă pentru starea de zi cu zi și poate duce la dezechilibre semnificative în organism, dar și în programul tău. Nu-ți fie teamă nici să discuți cu angajatorul ori de câte ori te lovești de anumite probleme, fie că acestea sunt legate de taskurile pe care vrei să le rezolvi sau de relațiile cu colegii.

 

Starea de bine generală este puternic influențată de dinamica de la locul de muncă, iar stilul tău de viață de asemenea. Fă schimbări importante înainte ca situația să se agraveze și înainte de a dezvolta afecțiuni care îți influenţează sănătatea și productivitatea pe termen lung.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.