Cum îţi îmbunătăţeşti postura corpului: 4 sfaturi utile

0

Postura corectă a corpului nu este doar grijă pentru felul cum arăţi, ci o măsură de conservare a stării de sănătate. Forţa, flexibilitatea şi echilibrul trupului ţin la distanţă durerile musculare şi îţi oferă mai multă energie, pe parcursul zilei. Eliminarea tensiunii resimţite de muşchi şi ligamente printr-o postură corectă reduce riscul accidentărilor provocate de o mişcare greşită. Indiferent de nivelul condiţiei fizice, poziţia corectă atunci când mergi, stai sau te aşezi este esenţială. Iată cum o poţi îmbunătăţi permanent.

Identifică postura corectă şi obişnuieşte-te cu ea

Postura greşită este o problemă generalizată. Poziţia corectă se pierde, de cele mai multe ori, încă din copilărie, iar, dacă nu este corectată la timp, atrage probleme de sănătate. Dacă priveşti un bebeluş care abia învaţă să se ţină pe picioare şi să meargă, vei identifica postura corectă, în stare naturală, a corpului. Din acel moment, orice aplecare a corpului este nocivă. Pentru a identifica statura corectă, trebuie, în primul rând, să te întinzi. Ridică-ţi capul până când bărbia ajunge într-un unghi imaginar de 90 de grade cu solul şi retrage umerii către spate până când acoperi întreaga suprafaţă a unui perete sau a unei uşi. Umerii trebuie să fie în dreptul urechilor. Atenţie şi la arcuirea excesivă, cu distanţarea exagerată a părţii lombare, care este la fel de nocivă.

Exerciţii utile

În cele mai multe cazuri, postura greşită este o problemă ignorată ani de zile, iar corectarea ei nu se poate face dintr-o dată. Obişnuinţa greşită te va face să consideri nefirească poziţia verticală corectă. Pentru a-ţi fi mai uşor să te corectezi, ai la dispoziţie o mulţime de exerciţii fizice. Poţi începe acest demers la sala de sport, cu un supraveghetor specializat, sau, chiar acasă, urmărind câteva exerciţii online. Dacă doreşti să te ocupi individual de acest aspect al sănătăţii tale, ai la dispoziţie o serie de biciclete eliptice la preţuri bune, potrivite pentru mişcarea matinală sau de seară, la tine acasă.

Postura corectă pe scaun

Postura greşită în poziţie statică este cea mai nocivă pentru corpul tău. La masă, la şcoală, la volan şi, mai ales, la birou, în faţa calculatorului, petreci mare parte a unei zile de lucru. Un scaun ergonomic poate face diferenţa dintre o poziţie nesănătoasă şi una corectă. Alege modele care te ţin drept şi ajustează poziţia monitorului pentru a-ţi păstra verticalitatea corpului. În maşină, ai mai multe opţiuni de reglare a scaunului de şofer, așa că asigură-te că înălţimea şi distanţa sunt cele corespunzătoare în ceea ce priveşte picioarele, umerii, braţele şi capul. Suporturile lombare sunt utile pentru orice tip de scaun.

Utilizarea corectă a telefonului mobil

Unul dintre cele mai noi şi mai nocive obiceiuri pentru postura corpului este utilizarea telefonului mobil inteligent sau a tabletei. Studiile de specialitate au relevat faptul că, în special, în cazul tinerilor care petrec foarte mult timp uitându-se la ecranul unui smartphone, coloana vertebrală are de suferit. Poziţia corectă a citirii unui mesaj scris este cu telefonul ţinut în mână la nivelul privirii, astfel încât să se mişte doar ochii, nu gâtul şi capul. De cele mai multe ori, telefonul este ţinut prea jos, iar capul stă aplecat cu bărbia aproape lipită de piept pentru a urmări scrisul şi imaginile de pe ecran. Această arcuire constantă a coloanei vertebrale nu face altceva decât să aplice o presiune constantă şi inutilă.

Postura greşită adaugă un stres suplimentar coloanei tale vertebrale. Presiunea suplimentară aplicată pe oase, articulaţii şi muşchi, accentuează senzaţia de oboseală, epuizare şi atrage durerile specifice. La nivel intern, organele se înghesuie din cauza poziţiei greşite a corpului și vor funcționa mai greu. Consecința? O digestie lentă şi dificultăţi ale respiraţiei. Toate aceste neajunsuri pot fi corectate printr-o simplă îndreptare a umerilor şi capului.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.