9 instrumente necesare pentru pornirea unei afaceri

0

Orice afacere pornește de la o idee. Abilitatea de a vedea oamenii și oportunitățile de dezvoltare ale unui business, sunt condiții esențiale pentru un antreprenor. Acoperirea unei nevoi apărute în cadrul unei comunități poate duce la o afacere de succes. 

Emoții, frământări, vise și speranțe – sunt resimțite de cel care își dorește să pornească o nouă afacere, fie din postura de fost angajat, fie din cea de antreprenor cu experiență. Ideea este cea în jurul căreia se concentrează proiectul și se definește afacerea. Pe o piață cu fluctuații și instabilitate, un antreprenor, cu viziune și gândire critică, poate identifica cu ușurință noi oportunități de dezvoltare și afaceri profitabile. Există câteva instrumente necesare pentru a putea demara o nouă afacere, pe care le vom prezenta pentru a veni în ajutorul celor care intenționează să pornească un nou capitol al vieții profesionale. 

1. Principii de bază

Planul de afaceri, alături de toate informațiile legate de nișa spre care business-ul se îndreaptă, previzionări, statistici, concurență, clienți, venituri, cheltuieli, buget, obiectivele, este esențial. Acesta este un instrument de lucru, în relație cu cei cu care veți construi afacerea, pentru clienți, furnizori și organisme financiare. 

O analiză serioasă, argumentată, cu date concrete susține un bun plan de afaceri, astfel încât ideea să nu fie sortită eșecului. 

2. Bugetul proiectului

Nimic nu se poate realiza fără bani. Un adevăr general valabil, care se potrivește oricărei investiții. Este nevoie de un buget care să acopere necesarul cheltuielilor, cel puțin pentru început. În funcție de specificul activității business-ului sumele pot fi consistente sau ceva mai mici. 

Dacă nu aveți suma necesară, puteți apela la credite pentru afaceri Mikrokapital, un ajutor util pentru capital de lucru, pentru investiții sau capital mixt. 

3. Tipul afacerii

În funcție de domeniul în care vă îndreptați afacerea va trebui să aveți firmă, sediu social și înregistrare oficială a numelui și a activității prestate la Registrul Comerțului. Documentele vor conține informații despre specificul activității, forma legală, structură, licențe și alte documente oficiale. 

4. Piața

O afacere are șanse de reușită dacă apare pe o piață unde există o nevoie care nu a fost satisfăcută. Uneori afacerile noi pot să apară pe o nișă pe care există concurență, dar modul de abordare poate face diferența și ajunge să exploateze domeniile neacoperite. 

Piața trebuie atent analizată înainte, astfel încât să existe suficiente elemente pentru a putea lua o decizie corectă, care să ducă la o afacere profitabilă. 

5. Produsul sau serviciul oferit

Orice produs sau serviciu introdus pe o piață trebuie să aibă un impact suficient de mare și să devină de interes, pentru ca afacerea să fie profitabilă. Alegerea unui serviciu sau introducerea unui produs nou nu sunt operații ușor de realizat și uneori feedback-ul vine după o lungă perioadă de timp. Răbdarea este importantă, iar rezultatele trebuie analizate obiectiv pentru ca planul și obiectivele fie să fie ajustate, fie să se renunțe cu totul la ele, dacă proiecția nu este pozitivă. 

6. Amplasarea afacerii

Locul în care produsul sau serviciul vor fi puse la dispoziția publicului țintă este foarte important și trebuie să fie reprezentativ pentru ca afacerea să aibă vizibilitate. Dacă ideea de afaceri nu vizează un spațiu fizic, ci doar online, pentru anumite întâlniri de afaceri și încheierea unor contracte este bine să aveți în vedere închirierea unor birouri. 

7. Site de prezentare

Orice produs și serviciu trebuie să fie prezentat și în varianta electronică. Până și cei mai tradiționaliști antreprenori, oameni obișnuiți cu informațiile pe hârtie, înțeleg și întrevăd importanța spațiul virtual. 

8. Plan de marketing

Nu este suficient ca afacerea să fie prezentată pe internet, este nevoie și de un plan de marketing bine pus la punct, care să ajute la introducerea pe piață a afacerii, la dezvoltarea ei și la abordarea unor subiecte de interes în cadrul cărora să fie strecurate elemente ale afacerii nou lansate. 

9. Strategia de branding

Pentru independență financiară, un loc pe piață și longevitate construirea unui brand este fundamentală. Strategia trebuie să prevadă pe termen mediu și lung oportunitățile și modul de acțiune. 

 

Gândirea strategică, un plan bazat pe realitate, produse sau servicii construite pentru a vinde, evidențierea avantajelor competitive ale firmei, toate vor contribui la succesul noii afaceri. 

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.