8 semne că ești nevoiașă din punct de vedere emoțional (și cum poți depăși asta)

0

Și nu vorbim aici de cazurile firești, când e normal să ceri ajutorul partenerului tău și să te bazezi pe sprijinul lui. Ci de situațiile în care ești atât de nevoiașă emoțional, încât asta devine o povară pentru relația voastră și pentru partenerul tău. Pentru că, atunci când ești prea solicitantă, prea ușor iritabilă, prea fragilă, prea agitată, te poți îndrepta cu pași siguri spre un dezastru.

O persoană matură emoțional trebuie să fie în stare să-și gestioneze singură stările de anxietate, să-și tolereze momentele de singurătate, și în general să solicite ajutorul partenerului în momentele cu adevărat importante, ca să poată menține cu acesta o relație sănătoasă. Modul în care ne exprimăm nevoile emoționale are foarte mult de-a face cu personalitatea noastră și cu stilul nostru de atașament (care este bazat pe modul în care am învățat să relaționăm cu părinții noștri în copilărie și cât de disponibili sau indisponibili emoțional au fost ei în raport cu noi). Există trei tipuri de atașament care îți pot indica cât de sigură sau nesigură te simți într-o relație: sigur, anxios, evitant.

E destul de ușor să identifici persoanele cu un stil de atașament sigur: sunt oameni calzi și iubitori, care e foarte posibil să fi fost crescuți într-un mediu în care adulții erau constant grijulii și receptivi la nevoile lor. Persoanele evitante minimalizează rolul apropierii, fiind crescute într-un mediu lipsit de afecțiune și efuziuni sentimentale, și în care nesiguranța și nevoile nu erau tolerate.

Totuși, persoanele cu un stil de atașament anxios sunt cele care sunt percepute ca fiind nevoiașe emoțional. Unele dintre…

 

Citeste continuarea AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.