5 schimbări în stilul de viață care te vor ajuta să dormi mai bine

0

Somnul este vital pentru sănătatea organismului, de aceea orele de odihnă nu trebuie niciodată neglijate. Dacă adormi greu și te trezești obosit, cel mai probabil ai nevoie de unele schimbări în stilul tău de viață, care te vor ajuta să te odihnești corespunzător. Află ce poți schimba în rutina de zi cu zi pentru a dormi mai bine, din rândurile de mai jos!

Păstrează o alimentație sănătoasă

Stilul de viață sănătos reprezintă un cumul de factori, de la sănătatea fizică, până la cea psihică, emoțională și spirituală. Dacă ai un stil de viață sănătos, vei avea mai multă energie, te poți concentra mai bine la treburile zilnice, vei dormi mai bine și te vei îmbolnăvi mai rar sau deloc. Pentru că fără o alimentație sănătoasă și ore suficiente de somn nu poți funcționa corespunzător, ține cont de următoarele sfaturi:

  • Consumă cât mai multe alimente naturale, precum legumele, fructele, cerealele integrale și pastele din făină integrală, care îți oferă energia de care ai nevoie pe parcursul zilei.
  • Alege să mănânci pește, ouă și carne slabă, pentru a-ți asigura cantitatea optimă de proteine.
  • Consumă lactate pentru a asimila sursele de calciu și vitamine.
  • Nu evita gustările sănătoase, precum fructele uscate, nucile sau iaurturile simple, ideale pentru consumul dintre mesele principale.
  • Evită și consumul de alcool și fumatul și menține o hidratare corespunzătoare. Bea minimum 2 l de apă pe zi și ceaiuri neîndulcite sau îndulcite cu miere.

Renunță la sedentarism

Sportul îmbunătățește calitatea somnului, de aceea este indicat să renunți la sedentarism și să faci exerciții fizice ușoare înainte de culcare. Prin activitățile sportive reușești să faci o pauză mentală și să-ți obosești corpul suficient de mult încât să simți nevoia de odihnă. Pe lângă exercițiile fizice pe care le poți face în casă, în aer liber sau la sala de fitness, te poți bucura și de pilates, yoga sau poți înota.

Limitează folosirea gadgeturilor înainte de somn

Dispozitivele electronice de tip smartphone sau tabletă produc o lumină albastră care stimulează creierul și îngreunează odihna. Din acest motiv, înainte să te culci, renunță la verificarea telefonului sau la mail-uri – acestea pot aștepta până dimineață. Dacă nu reușești să adormi rapid, înlocuiește gadgeturile cu o carte sau cu o revistă, care să-ți obosească ochii.

Aerisește mai des camera în care dormi

Aerul curat face minuni! Atât dimineața, cât și seara, este recomandat să aerisești camera în care dormi și să folosești odorizante speciale, care să ofere un miros plăcut. Nu uita nici de lumânările parfumate, care te ajută să te relaxezi. În plus, pentru orele binemeritate de somn, contează și patul pe care dormi, salteaua și lenjeria de pat. Lenjeria de pat te ajută să te odihnești corespunzător, de aceea trebuie aleasă cu atenție, punând accent pe țesăturile din fibre naturale, precum mătasea sau bumbacul. Materialele naturale au capacitatea de a absorbi și excesul de umiditate, lucru important pentru respirația corpului. Nu uita nici de alegerea celor mai bune toppere. Acestea sunt saltele adiționale care îți oferă confort și pot fi folosite pentru canapele și paturi care nu mai oferă suportul dorit. Topperul îmbunătățește calitatea somnului și permite ventilarea aerului din saltele, eliminând transpirația care te trezește des pe timpul nopții.

Bucură-te de ritualuri zilnice de relaxare

Dacă te întorci agitat acasă după o zi grea de muncă, bucură-te de un ritual de relaxare, pe care să-l respecți cu strictețe. Bea un ceai cald, citește câteva pagini din cartea preferată sau uită-te la un serial, în timp ce faci o baie cu spumă. Toate acestea te vor ajuta să te relaxezi și să fii gata de somn!

Somnul odihnitor este tot ce ai nevoie după o zi lungă de muncă! Pune în practică sfaturile noastre care te vor ajuta să dormi mai bine și schimbă-ți rutina de zi cu zi.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.