Cum să inventezi un produs inovator în 5 pași

0

Dacă până nu demult strategiile de marketing agresiv reușeau să conducă la vânzarea oricărui tip de produs, de la cel mai simplu până la unul extrem de sofisticat, în prezent lucrurile s-au schimbat. Consumatorii își îndreaptă tot mai mult atenția către lucrurile de înaltă calitate, fiind ghidați în procesul lor de căutare de aspecte care definesc progresul tehnologic. Sunt la modă obiectele inteligente, menite să creeze confort sau să ușureze viața de zi cu zi, astfel că producătorii care vor să iasă în evidență au nevoie de ceva remarcabil, excepțional. Un concept inovator cu siguranță va atrage atenția pe orice piață, însă de la idee până la lansarea propriu-zisă este cale lungă. Totuși, nu trebuie să fii un geniu pentru a inventa un produs de succes, însă trebuie să parcurgi cu atenție câteva etape.

Realizează o analiză de piață

Dacă ai în gând să inventezi ceva, în primă fază trebuie să cercetezi atent piața și să găsești o oportunitate de business. Este important să depui toate eforturile necesare pentru a înțelege cât mai bine nevoile consumatorilor și obiceiurile de consum pentru a adapta invenția la ceea ce se cere. Astfel, în această primă etapă este important să determini pentru cine este noul produs, ce face și de ce e diferit, rezultatul cercetării tale urmând să devină punctul forte sau avantajul întregului proiect.

Imaginează-ți produsul

În mod sigur, pentru a crea un produs inovator trebuie să abordezi domeniul tău de cunoaștere și să îți imaginezi cum va arăta acesta. Este oarecum simplu să ai o idee grozavă, însă atunci când vrei să pui lucrurile pe hârtie nu știi întotdeauna cum vor funcționa și în practică. Așadar, înarmează-te cu orice pentru desen tehnic și realizează proiecte, schițe sau planuri cât mai apropiate de ideea ta. Încearcă să faci o listă cu lucrurile care te interesează, elementele ce intră în compoziția produsului sau îmbunătățirile ce ar putea fi aduse unei astfel de invenții. Nu grăbi acest proces de brainstorming și asigură-te că ai pus pe hârtie toate opțiunile posibile și ai desenat suficiente schițe înainte de a lua decizia finală.

Creează un prototip

Dacă știi deja de ce produsul tău este atât de special încât oamenii vor vrea cu tot dinadinsul să îl aibă în viața lor, înseamnă că este momentul potrivit să realizezi un model de lucru. Prototipul reprezintă o versiune de bază a produsului final care trebuie să se ridice la o exigență normală, chiar dacă nu are implementate absolut toate proprietățile stabilite inițial. Nu ai obligația de a crea prototipul din aceleași materiale pe care produsul tău ar putea să le producă în masă, cu excepția situației în care este absolut imperativ să îți realizezi bunul respectiv. Din prima sau după mai multe iterații, vei ajunge la un produs căruia o să îi poți pune preț și îl poți defini pentru un grup țintă de utilizatori.

 Concepe o identitate pentru produs

Dezvoltă o strategie de brand și de produs pentru ca invenția ta să aibă o identitate. În cazul în care ai cercetat minuțios fiecare detaliu și te-ai asigurat că ideea ta este cu adevărat unică, poți chiar să îți brevetezi invenția. În acest fel, produsul tău va primi un nume care nu a mai fost utilizat niciodată și siguranța că nu va putea fi copiat prea ușor de către alți competitori.

Testează și lansează produsul

Tot efortul pe care l-ai investit într-un produs inovator s-ar putea pierde ușor dacă nu ajungi să definitivezi procesul de elaborare al acestuia. Ne referim aici la etapa în care testezi ceea ce ai realizat pentru a ști exact cum funcționează și care va fi impactul său pe piață și pasul pe care trebuie să îl urmezi pentru lansare. Nu este ușor să promovezi o marfă nouă, mai ales dacă este vorba de o idee unică, de aceea trebuie să te ghidezi după principiul că „reclama este sufletul comerțului” și să pregătești o lansare adecvată pentru a-ți pune în valoare produsul.

De regulă, fiecare inventator are un plan bine stabilit până întâmpină primul obstacol. Probabil că pe biroul multor oameni stau o mulțime de proiecte nefinalizate care s-ar fi putut concretiza în produse inovatoare, însă pașii urmați nu au fost cei corecți. Ia în considerare aspectele prezentate și abordează situația cu seriozitate, ca să te asiguri că invenția ta se va transforma într-un produs bine primit pe piață.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.