Cum îți menții greutatea după ce ai slăbit: 7 sfaturi practice

0

Ai reușit să scapi de kilogramele în plus? Atunci este important să faci eforturi pentru a-ți menține această greutate, deoarece te poți îngrășa la loc. Dacă ai slăbit lent, cu ajutorul unui nutriționist, riscul de a recâștiga kilogramele pierdute este mai mic. Însă, dacă ai slăbit prin diete dubioase care promovează înfometarea, există un risc mare de a experimenta fenomenul „Yo-Yo”. Acest fenomen se referă la faptul că după o dietă drastică în care ai slăbit rapid, vei câștiga din nou kilogramele pierdute sau chiar mai multe kilograme decât înainte, la fel de rapid. 

 

Celulele adipoase (de grăsime) nu dispar complet, acestea doar se golesc. De aceea, riscul de a te îngrășa este mai mare decât în cazul persoanelor care au fost dintotdeauna slabe. Să mai vorbim și despre tendința de a reveni la vechile obiceiuri? Prin urmare, iată cum să menții greutatea după slăbit

  • Fă sport!

Activitatea fizică de tip aerobic (mersul pe jos, mersul cu bicicleta, urcatul scărilor, înotul, clasele de aerobic, dansul, joggingul) ajută la eliminarea caloriilor. De aceea, sportul te ajută să-ți controlezi aportul caloric, ceea ce înseamnă că te poți bucura și de un mic desert. De asemenea, exercițiile fizice, mai ales cele de fitness, ajută la conturarea formelor, ceea ce produce satisfacție și crește motivația. Mai mult decât atât, sportul ajută la secreția de serotonină și endorfine, deci, la reducerea stresului, ceea ce înseamnă că riscul de a mânca pe fond nervos este mai mic. 

  • Limitează alimentele hiperpalatabile!

Care sunt alimentele care te-au adus la greutatea nedorită? Probabil că este vorba despre alimentele hiperpalatabile, care sunt bogate în calorii. Prin alimente hiperpalatabile înțelegem feluri de mâncare care, prin ingredientele conținute, produc o stare de bine, o satisfacție exagerată și chiar dependență. Printre acestea se numără prăjelile, alimentele fast-food, dulciurile, prăjiturile, snacksurile. Acestea sunt făcute să fie foarte plăcute la gust, însă, în același timp duc la creșterea în greutate, atunci când sunt consumate excesiv. Așadar, ai grijă să limitezi consumul acestor alimente. Te poți răsfăța, uneori, cu o prăjitură sau cu un burger, însă, ai mare grijă, deoarece, într-un moment de vulnerabilitate, poți reveni la vechile obiceiuri.

  • Hidratează-te corespunzător!

Consumul suficient de apă are o mare importanță pentru sănătate, în general, dar și pentru menținerea siluetei. Uneori, poți avea impresia că îți este foame, dar corpul poate cere, de fapt, apă. Nu confunda senzația de foame cu aceea de sete și asigură-te că bei 6-8 pahare de apă pe zi, distribuite, în mod egal, în cursul zilei. Nu uita că și fructele și legumele conțin apă. Așadar, trebuie să le incluzi în alimentație.

  • Respectă orarul meselor!

Pentru a evita supraalimentarea în a doua jumătate a zilei, ai grijă să respecți un orar al meselor, organizat în funcție de rutina ta zilnică. Nu sări peste micul dejun, deoarece acest lucru te poate face să mănânci mai mult în restul zilei. Împarte dieta în 3 mese principale și 2 gustări, distribuite, în mod egal, pe timpul zilei. Cina trebuie consumată cu minim 3 ore înaintea orei de culcare. 

  • Alege gustări sănătoase!

Multe persoane interpretează termenul de „gustare” ca fiind „ceva dulce”. Totuși, dulciurile sunt bogate în calorii, așa că ai grijă să alegi variante de gustări mai sănătoase. Exemple de gustări sănătoase sunt: un fruct (o banană, un măr, o felie de pepene), un iaurt, o salată de fructe, o felie de pâine cu unt de arahide și gem. 

  • Rămâi motivat!

Rămâi în preajma oamenilor care te-au motivat de la bun început. De asemenea, utilizează rezultatele obținute în folosul tău, drept o motivație pentru a avea în continuare grijă de stilul tău de viață. Amintește-ți că dacă vei sta într-un cerc de oameni cu obiceiuri alimentare nesănătoase, contextul social te va influența să le adopți și tu.

  • Monitorizează-ți greutatea!

Pentru a-ți controla masa corporală, este important să o verifici constant. Astfel, poți sesiza unele fluctuații și poți lua măsuri la timp, în cazul în care observi o creștere în greutate. Așadar, cântărește-te săptămânal, dimineața înainte de masă.

 

În concluzie, dacă ai reușit să ajungi la silueta dorită, urmează aceste sfaturi pentru a-ți ține sub control greutatea și de acum înainte.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.