Ce trebuie să știi înainte să pui pe picioare o afacere

0

În cazul în care te atrage domeniul de business și îți dorești să pui pe picioare o afacere, deci să renunți la statutul de angajat pentru cel de angajator, trebuie să te pregătești, în prealabil, din toate punctele de vedere. În consecință, ca să ai succes și afacerea ta să se dezvolte conform planului, trebuie să ai multă răbdare la dispoziție și să îți asumi anumite riscuri. Iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să faci primii pași în calitate de antreprenor. 

Planul de afaceri primează

Mai întâi, trebuie să îți stabilești bugetul de care ai nevoie ca să pornești businessul. Drept urmare, asigură-te că ai suficienți bani la dispoziție, ca să nu apelezi la împrumuturi, deci să eviți datoriile. Apoi, urmează întocmirea planului de afaceri, care îți va oferi imaginea de ansamblu asupra businessului. Trebuie să decizi ce fel de produse și servicii vei oferi, va fi nevoie să îți studiezi competitorii, să iei în calcul numărul de angajați, să îți găsești un sediu, să te gândești în cât timp îți vei amortiza investiția și să pregătești strategiile financiare și pe cele de marketing. Ca să ai succesul scontat, trebuie să fii foarte pragmatic și să ai un plan coerent.

Ține cont de partea de logistică

În primul rând, îți va trebui un sediu, indiferent de cât de mică va fi firma ta, pentru că aici va fi locul în care angajații își vor desfășura activitatea și unde vei întâmpina clienții. Drept urmare, ca să îți protejezi angajații de virusuri și bacterii, indiferent dacă este un context pandemic sau nu, o să ai nevoie de o masa casa de marcat specială, care să fie prevăzută cu un panou de protecție. Astfel, atât subalternii tăi, cât și clienții vor rămâne în siguranță. De asemenea, indiferent de produsele cu care vei ieși pe piață, un cititor cod de bare îți va fi de mare ajutor. În plus, trebuie să ții cont și de alte aspecte, precum securitatea sediului. O să îți prindă bine niște camere de supraveghere, un sistem de alarmă, dar și unul antiefracție, asta pentru a te asigura că bunurile de valoare vor rămâne intacte.

Taxele și impozitele

Chiar dacă tu țintești profitul, nu trebuie să omiți un aspect foarte important, adică obligațiile pe care le ai către stat. Mai precis, taxele, impozitele și contribuțiile. La finalul lunii trebuie să știi câți bani au intrat și câți au ieșit din companie. O să ai nevoie de anumite rapoarte și grafice financiare, ca să îți dai seama în mod obiectiv ceea ce faci bine și ceea ce faci greșit, să înțelegi când e timpul pentru investiții noi și când e nevoie să reduci din costuri. Drept urmare, apelează la serviciile unui contabil experimentat, care să te ajute cu gestiunea. E necesar lună de lună să te încadrezi în bugetul pe care îl ai și să respecți planul de afaceri, așa cum l-ai conceput inițial. 

Angajați motivați și competenți

Ca să te asiguri că afacerea ta va avea parte de productivitate sporită, deci să ai parte de profitul pe care ți-l propui, atunci trebuie să atragi angajați competenți, pe care să îi motivezi constant. Îi poți trimite la cursuri de specializare și traininguri, ca să acumuleze noi cunoștințe în domeniul lor de activitate și să își îmbunătățească performanța profesională. De asemenea, ca să le stimulezi interesul, iar subalternii tăi să dea randament maxim zi de zi, le poți oferi anumite beneficii. De exemplu, bonusuri de performanță, măriri salariale, zile în plus de concediu, un program de muncă flexibil, vouchere de vacanță, team building, abonamente la săli de fitness sau la clinici private de sănătate.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.