Care sunt cele mai cunoscute materiale promoționale și cum te pot ajuta să-ți promovezi afacerea?

0

Utilizarea materialelor promoționale și expozitive face mai eficientă comunicarea (atât indoor cât și outdoor) și poate crește veniturile afacerii tale.  

În ceea ce privește comunicarea in-store, materialele POP sunt instrumente de comunicare utilizate pentru promovarea produselor și a brandurilor. POP, de fapt, înseamnă „point of purchase”.

Prin plasarea corectă a materialelor promoționale, este posibil să ajungi la un număr din ce în ce mai mare de consumatori și, astfel, să obții o rentabilitate a investiției semnificativ mai mare, în comparație cu estimările inițiale și cheltuielile efectuate.

Conform materiei prime utilizate pentru realizare, acestea se disting în materialele durabile și non-durabile. Primele sunt instrumente de unică folosință realizate de obicei cu materii prime de scurtă durată, în timp ce cele din urmă sunt cele care au impact asupra amenajării, precum crearea de spații interactive, zone demonstrative, structuri de afișare, arhitecturi reale plasate indoor.

Dar de ce aceste instrumente de comunicare vizuală ar trebui să facă parte din comunicarea corporativă? Iată în detaliu care sunt domeniile de aplicare a materialelor promoționale și care sunt avantajele pe care le-ar putea aduce brandului tău.

Cum să eficientizezi comunicarea In-store cu materialele POP?

Prin comunicare vizuală se creează un context în care relația dintre consumator și produs este imediată; prin urmare, utilizatorul va fi mai dispus să primească stimuli și solicitări suplimentare pentru a cumpăra.

Este esențial să vii cu o propunere comercială unică, o grafică atractivă și un amplasament strategic (Call-to-action) în calea de achiziție a clientului. 

Costul acestei activități promoționale va fi semnificativ mai mic decât costurile preconizate pentru campaniile publicitare mari din mass-media; acest lucru arată că este posibilă obținerea de venituri neașteptate atât din punct de vedere economic, cât și din punct de vedere al imaginii, pornind de la o investiție mică.

Astfel, un brand necunoscut până cu câteva momente înainte este acum mult mai aproape de sfera personală a consumatorului. Repetarea achiziției în viitor va fi aproape un automatism.

Câte tipuri de materiale POP există? Cum să te orientezi în alegerea ta? 

Practic, există două categorii principale: materiale push și materiale pull. În cadrul acestor două familii mari există zeci de modele și tipuri de produse pe care le-ai putea utiliza pentru comunicarea In-store.

Materiale pull – includ o gamă largă de materiale promoționale cum ar fi: afișe, autocolante pentru ferestre, adezive, kakemono, broşuri, cataloage, pliante, flyere.

Scopul lor este de a atrage consumatorul și de a face memorabilă experiența de cumpărare cu brandul. Din acest motiv, se găsesc în vitrinele magazinelor sau în corespondență cu ușile, ferestrele și intrările, astfel încât să fie vizibile și din exterior.

Alte materiale clasice de comunicare vizuală, cum ar fi broșuri și cataloage, pe de altă parte, servesc la consolidarea conștientizării clienților despre brand, prin stabilirea unui dialog direct și personalizat cu consumatorul. 

Așadar, aceste materiale nu trebuie să vândă produsul, ci trebuie să convingă achiziția, inspirând și cucerind prin alte pârghii: estetică, storytelling, impact emoțional.

Materiale push – cunoscute sub numele de „Counter-Top Display”, acestea sunt materiale POP, de obicei în mici dimensiuni, care se găsesc pe ghișee, rafturi, birouri, în general la nivelul ochilor. Reprezintă un mijloc excelent de a arăta clienților adevăratul potențial al afacerii tale.

Materialele push includ: mape de prezentare, display-uri, expozitoare de produse, expozitoare cu afișaj, suporturi cu două fețe, afișaje modulare în mai multe piese. 

În plus, unele modele îndeplinesc și o funcție practică: suporturile cu două fețe, de exemplu, permit să utilizezi partea din spate ca un compartiment de depozitare, unde poți stoca instrumente de lucru utile. 

Se pot proiecta și pe alte materiale durabile, cum ar fi plexiglasul, polistirenul sau fierul. Culorile, forma și dimensiunile pot fi personalizate în funcție de nevoile tale, adoptând forme, stiluri sau ilustrații care amintesc fără echivoc identitatea brandului și atrag atenția clienților.

Display-urile de podea sunt cunoscute și sub denumirea de „Floor Stand”. Este vorba despre materiale POP care sunt așezate pe podea.

Scopul lor este de-a exploata canalul de comunicare non-verbală pentru promovarea produsului de vânzare sau doar pentru afișare. De obicei, au dimensiuni mari, motiv pentru care sunt potrivite pentru încăperi mari sau aglomerate, astfel încât pot fi văzute și de departe și să ghideze mișcările clientului.

Display-uri de podea includ: totem tridimensional sau plat, coloana modulară din cuburi de carton, display publicitar pentru vitrină cu rafturi sau carcasă pentru produse, panouri publicitare pentru afișare (cu sau fără picior), pop-up spider, roll-up banner, x-banner.

Acestea pot fi realizate din mai multe materiale, de la carton la plexiglas, dar și din PVC, aluminiu, lemn, fier și metal. Formele, culorile și dimensiunile trebuie să comunice întotdeauna identitatea mărcii în cel mai atractiv mod.

Prin urmare, pentru a te face cunoscut, a atrage atenția consumatorului sau chiar a menține relația dintre tine și client, este indicat să te adresezi profesioniștilor, care îți vor oferi sfaturi în alegerea materialelor promoționale și expoziționale potrivite afacerii tale.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.