10 metode pentru a îmbunătăți mediul de lucru
Multe companii nu se focusează pe mediul de lucru, ci doar pe munca în sine. Indirect, acest lucru afectează foarte mult rezultatele unei firme. Un mediu de lucru impropriu are un impact negativ asupra productivității angajaților. Aceștia nu pot lucra la capacitate maximă, într-un loc în care nu se simt bine. Prin urmare, nu le poți cere salariaților să petreacă o mare parte din zi într-un loc neplăcut și, în același timp, să lucreze cu spor. De fapt, felul în care îți tratezi angajații reprezintă „biletul” tău spre succes sau, din contră, spre eșec. De aceea, trebuie să te asiguri că „oamenii tăi“ se simt ca acasă și că sunt mulțumiți.
-
Îmbunătățește designul!
Designul influențează foarte mult modul în care oamenii se simt într-o încăpere. Un design modern, cu un spectru de culori bine ales și cu o așezare optimă a mobilierului poate schimba starea de spirit. De asemenea, obiectele de decor potrivite pot crea un vibe pozitiv. Nu uita de plante, deoarece acestea ajută la împrospătarea aerului, dar și la reducerea stresului și creșterea productivității. Alege plante care nu necesită o îngrijire deosebită.
-
Asigură-te că spațiul de lucru este confortabil!
Nimeni nu poate lucra în condiții inconfortabile. Dacă firma ta presupune munca de birou, alege scaune ergonomice, pentru ca angajații să poată rezista multe ore. Aceste scaune se pot ajusta și sunt special create pentru a menține o poziție corectă și confortabilă a spatelui.
-
Creează o atmosferă pozitivă!
Pentru ca angajații să se simtă confortabil, nu este suficient să le asiguri scaune ergonomice. Trebuie să fii sigur că atmosfera îi face să se simtă ca acasă. Cum faci acest lucru? În calitate de manager sau antreprenor, nu te comporta autoritar sau sever, ci fii prietenos și permisiv. Cunoaște-ți oamenii și arată-te interesat de starea lor de spirit și de problemele lor! Glumele destind atmosfera, fiindcă râsul scade stresul și crește productivitatea. Motivează-ți echipa constant și adoptă o atitudine optimistă!
-
Permite personalizarea spațiului de lucru!
Pentru a se simți confortabil, angajații au nevoie de obiecte familiare sau pe gustul lor. Încurajează-ți salariații să aducă o notă personală spațiului de lucru. O ramă foto, un obiect decorativ sau o plăcuță cu un citat îi pot ajuta să lucreze mai cu spor.
-
Ai grijă la luminozitate, zgomote și temperatură!
Ai grijă ca spațiul de lucru să fie bine luminat, întotdeauna, și optează pentru lumina naturală. Lumina artificială poate obosi ochii. Prin urmare, pe timpul zilei, poți profita de lumina soarelui, ceea ce înseamnă că ferestrele mari reprezintă un avantaj. În schimb, pe timpul serii sau nopții, poți utiliza lumină LED la intensitate mare, care imită lumina naturală.
-
Utilizează parfumuri!
Mirosurile influențează, de asemenea, starea de spirit și productivitatea. Mediul de lucru poate fi îmbunătățit cu ajutorul parfumurilor potrivite. Uleiurile volatile sunt cele mai potrivite „parfumuri” pentru a crea un vibe pozitiv și o atmosferă plăcută. Uleiul esențial de lavandă este binecunoscut pentru efectele sale de reducere a stresului și anxietății.
-
Renovează, atunci când este cazul!
Atunci când este timpul pentru reparații interioare, nu amâna lucrările. De asemenea, dacă un obiect este stricat, asigură-te că este schimbat sau reparat rapid. Dacă nu intervii când este cazul, spațiul de lucru se va deteriora progresiv, ceea ce înseamnă că angajații nu vor lucra în condiții optime.
-
Menține suprafețele curate!
Felul în care angajații se simt la locul de muncă este influențat și de curățenie. În cazul în care există un număr mare de angajați și un flux mare de clienți, murdăria și bacteriile se pot acumula rapid. Acest lucru poate favoriza răspândirea rapidă a unor infecții. Angajează o echipă de curățenie și asigură-le instrumentele și materialele necesare. Trebuie pus accentul pe igienizarea toaletelor.
-
Încurajează stilul de viață sănătos!
Pentru a te asigura că angajații nu sunt afectați de stresul ocupațional, trebuie să le oferi timpul necesar pentru a-și găsi un echilibru în viața lor. Multe companii obligă angajații să lucreze chiar și 12 ore, așa că aceștia nu reușesc să se ocupe și de viața personală. Acest lucru le va scădea productivitatea și le va afecta, în timp, sănătatea. Programul de lucru trebuie să fie de maxim 8 ore, iar pauzele de masă nu trebuie să lipsească. De asemenea, oferă zile libere, concedii mai lungi și teambuilding.
-
Digitalizează unele operațiuni!
Mediul de lucru este afectat, atunci când angajații nu primesc instrumentele necesare. În prezent, toate companiile automatizează operațiuni manuale repetitive, pentru a eficientiza ritmul de lucru. Așadar, investește în softuri de gestiune a afacerii, cum ar fi sistemul ERP, programul de facturare sau semnătura electronică.
Așadar, ai grijă ca angajații tăi să fie mulțumiți și asigură-le instrumentele digitale necesare! Un mediu de lucru plăcut și eficient te ajută să atingi succesul în orice afacere.