Hanna Hofmann: „Genul meu e unul fluid.”
„Spune-mi cum ai fost iubit ca să îți spun cum iubești’. Vorbele regizoarei Adina Pintilie sună ca o mantră în liniștea capitonată a filmului Touch Me Not, o explorare a intimității și a modului în care ne raportăm la corp și sexualitate. Adina apare pe ecran, alături de celelalte personaje, pe care le urmărește în căutarea intimității – ceva la care tindem cu toții, dar de care ne este, în același timp, atât de frică.
Pentru Hanna Hofmann, una dintre actrițele care și-a pus vulnerabilitățile în slujba filmului, schimbarea a venit la 50 de ani, când a început să-și asume genul căruia a simțit că-i aparține dintotdeauna. După 20 de ani de căsătorie, a renunțat la vechea viață, pentru a deveni femeie. A început să practice munca sexuală ca o continuare a descoperirii propriei sexualități și pentru a ajuta, la rândul ei, alți oameni să-și investigheze dorințele și a militat pentru drepturile minorităților sexuale și ale lucrătorilor sexuali.
Hanna, împreună cu ceilalți protagoniști ai filmului, a venit la București, pentru o serie de proiecții speciale însoțite de dezbateri, sub numele „Politicile corpului’, care funcționează ca o extensie firească a filmului. După ce a câștigat anul trecut cea mai importantă distincție a festivalului de film de la Berlin, Touch Me Not a fost distribuit în peste 35 de țări și a stârnit controverse încă de dinainte ca mulți să apuce să-l vadă. Un astfel de film are nevoie de dialog ca de aer. După cum spunea Bianca Oana, producătoarea filmului, la conferința de presă care a deschis parcursul filmului în cinematografele din România, „Așa cum Hanna le oferă clienților un safe space în care aceștia își pot explora fanteziile, noi creăm un spațiu de discuție’.
ELLE: Poți să-mi povestești despre…
Citeste continuarea AICI