„Visează nebunește”, spotul publicitar și îndemnul de care avem în continuare nevoie
Duminică, în timpul ceremoniei de decernare a Premiilor Oscar, s-a difuzat în premieră și noua reclamă Nike, un spot publicitar narat de Serena Williams care aduce un îndemn puternic, „Dream Crazier” („Visează nebunește”).
În această reclamă empowering apar nume importante din lumea tenismului și nu numai. Printre ele se numără Serena Williams, Simona Halep, Victoria Azarenka, Li Na, acestea fiind prezentate în momentele lor mai puțin plăcute, momente pentru care au fost fie criticate, fie apostrofate de întreaga lume.
De exemplu, în spot sunt incluse secvențele deja cunoscute în care Simona Halep lovește cu racheta terenul în timpul meciului cu Kaia Kanepi. Ieșirea „violentă” i-a adus jucătoarei de tenis o amendă, însă pe lângă acest lucru, întreaga lume a simțit nevoia să își exprime părerea și să îi critice comportamentul. „Dacă ne enervăm, suntem ‘isterice’, ‘iraționale’ sau ‘pur și simplu ne comportăm nebunește’”, spune Serena Williams în timpul imaginilor cu Halep.
În reclamă sunt prezentate numeroase alte momente care ilustrează „punctele slabe” ale sportivelor: „Dacă arătăm emoție, suntem numite ‘dramatice’”, „Dacă suntem prea bune, este ceva în neregulă cu noi”, „Atunci când susținem ceva, suntem dezechilibrate”. Totodată, Serena Williams menționează și propria situație, „O femeie… câștigă 23 de titluri de Grand Slam, are un copil și apoi se întoarce pentru mai mult? Nebunesc’”.
Toate reușitele acestor sportive pot părea nebunești dacă ne gândim la situația femeilor de acum câteva decenii. Din fericire, putem spune că lucrurile s-au schimbat, avem mult mai multe drepturi, cel puțin pe hârtie. Așadar de ce mai este nevoie de o astfel de reclamă empowering?
Ei bine, dacă-ți pui această întrebare, cel mai simplu este să…
Citeste continuarea AICI