Un model român care a cunoscut pandemia de coronavirus pe două continente povestește experiența prin care trece
La finalul prezentării de luna trecută a colecției sale Toamnă/Iarnă 2020-21 din cadrul Milano Fashion Week, Giorgio Armani nu a fost întâmpinat cu aplauze, așa cum era obișnuit, ci cu o liniște apăsătoare. Pe 24 februarie, numărul cazurilor confirmate de Coronavirus în Italia era de peste 200, așa că celebrul designer a ales ca show-ul său să aibă loc fără public și să fie difuzat online. Era doar începutul pandemiei care a lovit întreaga lume, iar industria modei, care depinde de călătorii și interacțiuni umane ca de aer, nu putea rămâne neafectată.
Toți cei care au participat la fashion week-uri, cum ar fi colegele noastre Domnica și Cristina, au trebuit să se auto-izoleze la întoarcerea în țară și să lucreze de acasă. Brand-urile au fost nevoite să își revizuiască strategia de vânzări – Adrian Joffe, directorul Comme des Garçons, a declarat pentru Vanity Fair că angajații casei de modă au petrecut două zile pentru a fotografia fiecare piesă din colecțiile lor și a le trimite clienților, pentru că doar 70-75% dintre aceștia au mai ajuns la Paris sau în showroom-uri. Gucci, Burberry și Prada au anulat prezentările colecțiilor Cruise, ce trebuiau să aibă loc la începutul primăverii.
Ivan Claudiu Vlad, model român care lucrează preponderent în Asia, a plecat din Hong Kong spre Chicago, la mătușa sa, cu două săptămâni înainte ca COVID-19 să înceapă să se răspândească rapid în China. Nimeni nu a putut să prevadă amploarea pe care o va lua noul virus. Plănuia să se întoarcă, însă toate zborurile spre Asia au fost anulate, așa că a rămas în SUA. „Acum sunt în New York, sunt în…
Citeste continuarea AICI