O reclamă Gillette a supărat bărbații și asta e o veste bună
Când a fost ultima oară când ți-a păsat ce spune o reclamă Gillette? Niciodată? Așa mă gândeam și eu, deși trebuie să mărturisesc că am avut mereu probleme cu modalitatea în care compania considera că trebuie să gândească designul pentru produse – albastru pentru băieței și roz pentru fetițe (adică pentru gama Venus, dedicată părului mai fin, mai mătăsos, de ce nu?, mai roz al femeilor). Oricum, se pare că vremurile în care Gillette se conforma unor standarde patriarhale a trecut, și asta pentru că ultima reclamă Gillette, lansată cu două zile în urmă și care vorbește despre masculinitate toxică, pare să anunțe o schimbare profundă de mentalitate la nivelul companiei. Și chiar o schimbare pe care cei de la Gillette vor să o provoace și în utilizatorii produselor lor.
În spotul video pe care îl vezi aici, ideea (realizată de agenția Grey) este una foarte simplă. Pur și simplu ni se spune că bărbații (nu toți!) nu sunt la cel mai bun nivel al lor, având în vedere comportamentele lor actuale, amendate furios de mișcarea #MeToo a ultimilor ani. Vedem în video tot soiul de comportamente toxice, de la hărțuire pe stradă la bătăi între băieței, întâmpinate cu zâmbete de bărbați despre care putem să presupunem că sunt tații lor și care exclamă același refren obosit pe care fiecare dintre noi l-a auzit de prea multe ori. Boys will be boys!’, un fel de Așa-s băieții!’ un pic resemnat, dar și mândru în același timp.
Aceeași reclamă Gillette ne anunță, prin intermediul unor filmări ale știrilor din ultima vreme, prin care figuri proeminente, mai ales din lumea filmului, au fost acuzate de agresiuni sexuale, că lucrurile s-au schimbat și că nu mai e cale de întoarcere. Pentru că noi’, răsună promițător reclama,…
Citeste continuarea AICI