E timpul să vorbim despre Mary Quant, inventatoarea fustei mini
Faptul că nimeni nu ar băga mâna în foc azi că Mary Quant ar fi inventat ea însăși fusta mini nu înseamnă că ea nu este cu adevărat relevantă. Cu rochiile ei, cu ciorapii colorați și cu linia de machiaj, Mary Quant chiar a provocat o revoluție sau, dacă nu a provocat-o, s-a alăturat ei și au mers mână în mână spre viitor.
Așadar, din aprilie la Victoria & Albert Museum din Londra se vor vedea sute de obiecte de arhivă care stau mărturie pentru contribuția lui Quant și pentru spiritul său creator, dar și comercial. Povestea lui Quant este relativ simplă – educată să devină ilustratoare, a început cu o ucenicie pentru un pălărier de lux iar mai apoi, grație influenței soțului său, a ajuns să se ocupe de un magazin, parte dintr-un complex destinat grupului numit the Chelsea Set: artiști, glitterati și oameni din lumea filmului. Mary însăși nu s-a apucat să facă haine până când nu a realizat că furnizorii ei nu au marfa pe care și-o dorea, iar meseria a învățat-o de una singură, mergând la cursuri de seară și încercând un model de business care presupunea că vânzările de peste zi să alimenteze producția nocturnă. De altfel, un model care ne e foarte familiar azi și care presupune modele noi la raft aproape zilnic.
Dar pe atunci ce oferea Mary Quant era nemaivăzut – haine speciale, care nu semănau cu nimic din ceea ce aveau de oferit producătorii tradiționali, un magazin atipic, cu ore de funcționare prelungite, muzică și băuturi – acestea erau ingredientele care au făcut din magazinul ei o scenă pentru un public hip și cool. Iar publicul…
Citeste continuarea AICI