6 lucruri pe care să le ai în vedere dacă deschizi un service auto
Pentru mulți, a deține o afacere reprezintă un obiectiv profesional măreț și calea de urmat spre bunăstarea personală. Astfel, dacă ești mecanic sau ești pasionat de domeniul tehnic, ideea de a-ți deschide propriul atelier de reparații auto s-ar putea să îți surâdă. Vei putea stabili programul de lucru, te vei putea specializa pe vehicule interesante și vei putea prelua controlul asupra viitorului carierei tale.
Atunci când lucrezi într-un atelier auto fără a fi proprietar, câștigurile se limitează la remunerația pe care o primești la final de lună. Însă atunci când deții service-ul, singura limită a profiturilor o reprezintă capacitatea atelierului.
Iată ce ar trebui să ai în vedere dacă plănuiești să deschizi un service auto.
1. Obținerea certificării
Nu este obligatoriu să fii inginer mecanic sau să ai o anumită certificare pentru a repara și a cosmetiza mașini, dar, fără aceasta, s-ar putea să îți fie mai dificil sau mai scump să obții o asigurare de răspundere civilă și să găsești finanțare pentru afacerea ta.
Certificarea le oferă o minimă garanție potențialilor clienți că știi ce faci și poate fi un instrument de marketing important.
2. Evaluarea costurilor inițiale
Înainte de a demara achizițiile pentru deschiderea atelierului, ar trebui să realizezi o estimare a costurilor inițiale. Altfel, s-ar putea să rămâni fără fonduri înainte de a câștiga primul client.
Deși este imposibil să previi anumite costuri din timp, cele mai comune și mai scumpe elemente sunt ușor de prevăzut. Trebuie să ai în vedere cheltuielile cu echipamentele, asigurările, chiria, cheltuielile cu forța de muncă și consumabilele.
3. Specializarea pe o nișă
În funcție de pregătirea ta sau a angajaților, ai posibilitatea de a te specializa pe diferite segmente ale industriei auto. Dacă ai pregătirea necesară, poți targheta nișa utilajelor. În acest caz vei avea nevoie de furnizori de piese pentru utilaje industriale și de un spațiu de lucru ceva mai vast.
În cazul segmentului reprezentat de mașinile de oraș, poți să te orientezi spre partea electrică, tuning auto sau partea audio. Astfel, clienții te vor putea recomanda pentru serviciile specializate pe care le oferi, precum înlocuirea de piese audio, de exemplu, pe lângă serviciile uzuale de service.
De asemenea, te poți specializa în reparații pentru anumiți producători auto sau pe tipuri de reparații. Înainte de a deschide atelierul de reparații, trebuie să cunoști domeniul de aplicare a serviciilor pe care intenționezi să le oferi. Dacă dorești să te specializezi, va trebui sa faci o cercetare serioasă a pieței pentru a te asigura că există suficientă cerere ca să susții atelierul.
4. Serviciile de consultanță juridică
Deschiderea unei afaceri presupune mult mai mult decât găsirea unei locații și servirea clienților. Va trebui să înregistrezi firma, să analizezi reglementările privind organizarea activității, să deschizi conturi pentru a te ocupa de salarizare și de raportarea fiscală, să depui actele de constituire și alți pași premergători vânzării.
Un avocat este de neprețuit în timpul acestui proces, ajutându-te să te asiguri că toate formalitățile sunt îndeplinite. Serviciile de consultanță juridică te pot feri de o mulțime de greșeli pe parcurs.
5. Organizarea interviurilor
Dacă vrei să deschizi un atelier mic, ai putea să faci singur toată treaba, dar probabil că vei avea, totuși, nevoie de cel puțin un angajat care să se ocupe de apelurile telefonice și de clienți. Dacă ai câteva platforme și vrei să îți maximizezi capacitatea, vei avea nevoie de mai mulți mecanici care să te ajute la repararea vehiculelor.
Procesul de angajare ar trebui să înceapă cu cel puțin o lună înainte de marea deschidere. Vei dori suficient timp pentru a verifica referințele, pentru a găsi cei mai buni candidați și pentru a negocia pachetele salariale.
6. Promovarea afacerii
Marketingul este o altă componentă importantă a unei afaceri. Asigură-te că devii vizibil în ochii potențialilor clienți încă din primele zile. Poți apela la oferte speciale și reduceri în prima săptămână după deschidere sau la prima vizită în service ca să atragi clienți.
De asemenea, vei dori să ai o listă de prețuri pentru serviciile standard, astfel încât să poți estima potențialul de venituri.
Așadar, deschiderea unui service auto ar putea fi biletul tău spre flexibilitate profesională, dar este nevoie de multă muncă și de abilități de mecanică generală. Înainte de a începe să cauți finanțare, analizează-ți opțiunile și potențialul.