5 greșeli de evitat când alegi o platformă de vânzări online
Îți dorești un magazin online?
Afacerile pe internet devin atât o constantă în viața consumatorilor români, cât și o variantă de a face bani, ca un job full-time sau unul part-time.
Dacă și tu vrei să vinzi produse online, unul dintre pașii de parcurs este alegerea platformei de comerț electronic.
Deschiderea magazinului online ar trebui să fie rapidă, dar și ușor de făcut (la nivel tehnic). Așa că ai nevoie de o platformă ce îți poate oferi asta. Vezi aici care sunt pașii pentru crearea unui magazin cu Gomag.
De asemenea, ar trebui să fie scalabilă în timp – adică să îți poată susține creșterea business-ului, pe masură ce te dezvolți.
Iată câteva greșeli pe care ar trebui să le eviți atunci când alegi platforma pentru magazinul online.
1. Vrei o platformă gratuită sau cel mai mic preț
E natural să vrem să ne păstrăm economiile. Până la urmă, e mai dureros să pierzi ceva ce deții, decât să câștigi ceva ce încă nu poți atinge.
Însă un business nu poate lua naștere fără o investiție financiară.
Evită să alegi platforme eCommerce gratuite (sau care dau această impresie).
De cele mai multe ori, opțiunea gratuită ține până când conștientizezi că ai nevoie de un site optimizat, de funcții necesare pentru experiența clienților sau de o adresă web curată, nu pe subdomeniul platformei.
De obicei, temele avansate costă. Plugin-urile costă.
Iar dacă nu ai cunoștințe tehnice (dezvoltare, design), fie va trebui să apelezi la un specialist, fie alegi o platformă SaaS, cum ar fi Gomag, în care poți manevra magazinul din click-uri și conținut, fără să te preocupe partea tehnică.
2. Nu ți-ai stabilit dinainte cerințele, în funcție de nevoile specifice ale afacerii
Care este cea mai bună platformă de eCommerce? Depinde pe cine întrebi.
Nu te poți baza pe ceea ce îți spun cei din comunitățile specializate, indiferent că sunt la rândul lor antreprenori, sau furnizori de soluții eCommerce.
Primul aspect la care te gândești este ce ai TU nevoie.
Afacerea ta este diferită, și nu doar datorită tipului de produse pe care le vinzi. Ai o anumită misiune, clienții tăi își doresc să vadă anumite lucruri în site, iar modul tău de a vinde este diferit de al competitorilor.
Înainte de a alege o platformă eCommerce, pune pe foaie cerințele și nevoile tale. Te va ajuta să ai o imagine clară în minte și să cauți funcționalități și aplicații specifice la fiecare platformă pe care o cercetezi.
3. Te concentrezi pe aspectul vizual, nu pe nevoile clienților
E normal să îți dorești un site care arată bine. Tema site-ului ține locul decorului dintr-un magazin fizic și a aranjării pe raft.
Însă e important ca personalizarea temei să nu devină o obsesie.
Când analizezi temele puse la dispoziție de diverse platforme, fii atent mai degrabă la partea de funcționare, de cât de ușor îi este clientului să cumpere, nu de cât de mult îți place ție.
Verifică modul de afișare de la homepage, la paginile de categorie, de produs, coș, pagina despre noi și pagina de finalizare comandă.
În funcție de experiența ta și datele pe care le-ai stabilit despre clienți, alege o platformă de eCommerce și o temă orientată spre vânzare.
4. Vrei ceea ce vezi că fac marii retaileri
Antreprenorii începători au pornirea de se ghida după ceea ce văd la marii retaileri, pentru a replica în site-urile lor.
Într-un fel e normal; te gândești că ei fac ceva ce funcționează și atrage clienții, din moment ce au atât de multe vânzări.
Însă trebuie să fii conștient că în vânzări, fie ele și online, nu există o soluție magică. Nu există o soluție universal valabilă. Altfel toți am folosi-o.
Poate listarea unui șir infinit de produse pe homepage funcționează în magazinele consacrate. Dar într-al tău, s-ar putea să aibă efectul invers.
Sau impunerea creării unui cont, de exemplu.
Ni se pare normal să facem cont într-un magazin mare, cu credibilitate, pentru că știm că vom obține niște beneficii. Dar ne gândim de 3 ori, înainte să creăm un cont într-un magazin complet necunoscut.
5. Alegi o platformă care întârzie lansarea magazinului
Ia în considerare experiența ta, cunoștințele tehnice și conținutul de care dispui.
Apoi gândește-te câte resurse financiare ai la dispoziție. Îți permiți să amâni lansarea magazinului, până acesta iese perfect?
Una dintre cele mai periculoase greșeli pe care le poți face este să lansezi târziu. Cu cât alergi după mai multe detalii, cu atât îți vei pierde mai drastic motivația. Pentru că vezi cum îți cheltui resursele, fără să obții venituri care să le înlocuiască.
Așa că alege un SaaS, pe care poți lansa repede, fără să fie nevoie de dezvoltări suplimentare.
Ar fi ideal să alegi o platformă românească, deoarece ai acces și la o echipă de suport dedicată, care vorbește aceeași limbă și are cunoștințe despre comportamentul de căutare și cumpărare din țară.
De exemplu, aici poți vedea cum se creează și lansează un magazin online cu platforma Gomag.